HDS

Kies voor de beste waardering van uw bezit.

Bij HDS vindt u een sterke combinatie van de juiste kennis, ervaren mensen en vernieuwende producten. Zo krijgt u de beste waardering van uw bezit tegen een bijzonder scherp tarief.

Vernieuwde versie Digitale Waardemeter Bedrijven online!

Op 1 november hebben we een vernieuwde versie van DWB gelanceerd. De gebruikersvriendelijkheid is verder verbeterd en ook inhoudelijk hebben we aanpassingen gemaakt.

De opvallendste verbetering is de berekeningsmethodiek voor gebouwen. In deze nieuwe versie kunnen volmachten en intermediairs nu berekeningen uitvoeren tot € 750.000. De afgelopen maanden hebben onze taxateurs deze versie uitvoerig getest. Uit die testen bleek dat ook bij deze hogere limieten de uitkomsten betrouwbaar blijven.

Gebruikers van het systeem beschikken vanaf 1 november automatisch over deze nieuwe versie.

HDS gaat verder

HDS is altijd in ontwikkeling. Daarom hebben we ons tot doel gesteld om ook voor bedrijfsinventarissen betrouwbare berekeningen tot hogere bedragen te kunnen maken in DWB. We verwachten deze versie begin 2015 te kunnen presenteren.

Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Neem contact op met ons. info@hds-taxaties.nl

HDS betrekt nieuwe kantoorruimte

Nieuwe locatie straalt kwaliteit, creativiteit en innovativiteit uit

openingOp 17 juni j.l. is op originele wijze het nieuwe Amsterdamse hoofdkantoor van HDS Taxaties geopend. Voor deze gelegenheid waren Hans Coffeng, Lourens Schouwink (respectievelijk CEO en CFO van CED) alsmede Frank van der Molen, directeur EMN Expertise van het hoofdkantoor in Capelle aan den IJssel voor een ochtend naar Amsterdam afgereisd, waar zij werden ontvangen door het voltallige HDS Amsterdam-team en directeur Jan Sint Nicolaas.

Hans Coffeng, die eerder op de ochtend nog met een HDS taxateur meeliep, is tevreden over het nieuwe kantoor. “Het is ontzettend mooi geworden. Bij HDS is veel gebeurd de afgelopen tijd. De faciliteiten van het nieuwe pand zullen zeker helpen bij de ontwikkeling van het bedrijf en de presentatie naar klanten toe.”

“Ons oude huurcontract liep af en we waren op zoek naar nieuwe ruimte die beter paste bij de waarden van het bedrijf. Het HDS hoofdkantoor moet kwaliteit, energie en vernieuwing uitstralen, zowel naar onze medewerkers als onze klanten toe”, zegt Jan Sint Nicolaas. “Wij zijn daarin geslaagd denk ik. De open ruimte stimuleert samenwerking tussen de collega’s en de frisse uitstraling staat symbool voor de frisse blik richting de toekomst. Het kantoor past als een lekkere jas.”

receptieDe indeling is bewust open gehouden om samenwerking en transparantie te stimuleren; op directeur Jan Sint Nicolaas na heeft niemand een eigen kamer. Er zijn ook verschillende stilte- en vergaderruimtes. Met een tram- en metrohalte voor de deur is HDS bovendien ook gemakkelijk met het openbaar vervoer bereikbaar.

 

HDS Amsterdam is verhuisd

ingangOp 25 mei 2014 heeft HDS een nieuw onderkomen aan de Maassluisstraat 2 te Amsterdam betrokken. Dit betekent feitelijk terug naar onze "roots", want in hetzelfde kantoorgebouw is HDS Taxatie en Contra-expertise in 1994 haar werk begonnen. Het gehele gebouw, genaamd Communication House, is volledig gerenoveerd en voldoet aan de laatste eisen. Ons kantoor is met het openbaar vervoer prima bereikbaar. Op 150 meter afstand ligt de metrohalte lijn 50 Heemstedestraat en lijn 2 van de tram (eveneens halte Heemstedestraat) is praktisch voor de deur. Het nieuwe bezoekadres van HDS Taxaties en HDS Inspecties is Maassluisstraat 2, 1062GD te Amsterdam. Het postbusnr. 90411, 1006 BK Amsterdam is ongewijzigd gebleven.

 

 

HDS introduceert nieuw label en nieuw product

Als reactie op de groeiende vraag naar risico-inspecties, introduceert HDS een nieuw label: HDS Inspecties. Tegelijkertijd brengt het bedrijf de HDS AcceptatieScan® op de markt, een voor de Nederlandse markt nieuw product waarmee een verzekeraar snel inzicht verkrijgt in de risicotechnische kwaliteit van een nieuw aangeboden object, zonder hierbij een fysieke inspectie te laten uitvoeren.

HDS werkt als kennispartner al samen met een groot aantal verzekeraars op het gebied van inspecties. De activiteiten van de 14 risicodeskundigen die op allerlei deelgebieden werkzaam zijn bij HDS, zijn nu gebundeld onder de naam HDS Inspecties. Drs. ing. Marcel Büchner is verantwoordelijk voor dit nieuwe label. Een logische stap, vindt Jan Sint Nicolaas, directeur van HDS: “HDS heeft al langer een flink marktaandeel in risico-inspecties, ook vanwege het feit dat alleen HDS de kostenefficiënte combinatie kent van een risico-inspectie en een waardebepaling, tegelijkertijd door één medewerker uitgevoerd. Deze medewerkers zijn hiertoe specifiek opgeleid, met uiteraard gebruikmaking van de diverse tools die HDS op het gebied van waardebepaling heeft ontwikkeld.”

De HDS AcceptatieScan® is een uniek product op de Nederlandse markt voor verzekeraars om een aanvraag in risicotechnisch opzicht snel en deskundig te kunnen beoordelen en verwerken. In feite hoeft daarna alleen nog de toepasselijke premie bepaald te worden. Een risicodeskundige van HDS Inspecties bevraagt de (aspirant)verzekeringnemer telefonisch aan de hand van de voor de betreffende sector (zoals bijv. horeca of detailhandel) relevante vragen. Hierbij heeft de deskundige altijd de beschikking over één of meerdere recente foto’s van het gebouw. De antwoorden worden vervolgens gescoord volgens een door HDS opgestelde systematiek, waarbij elke vraag zijn eigen weging kent. Het totaal aantal punten levert een aanbeveling op, te weten: accepteren, twijfelgeval (mogelijk fysieke inspectie-), of een negatief advies. De ‘fabrieksinstellingen’ zijn door HDS bepaald aan de hand van enkele honderden in 2013 fysiek uitgevoerde inspecties. De verzekeraar kan deze instellingen zelf wijzigen om desgewenst haar eigen acceptatiebeleid in dit product te verwerken.

Jan Sint Nicolaas: “De HDS AcceptatieScan® is bij uitstek geschikt voor nieuw aangeboden bedrijfsmatige verzekeringen onder de zogenaamde inspectiegrens. Ook leent het product zich goed voor portefeuille-onderhoud. Gezien de huidige ontwikkelingen in de markt, waarbij het technisch goed beoordelen van een risico steeds belangrijker wordt om uiteindelijk het gewenste rendement te behalen, is dit een mooi product op het juiste moment.”

HDS maakt digitale waardebepalingen nóg eenvoudiger met DWB 3.0

HDS Taxaties BV heeft onlangs versie 3.0 van haar Digitale Waardemeter Bedrijven gelanceerd. Deze innovatieve tool maakt het assurantietussenpersonen mogelijk om in maximaal tien vragen de verzekerde bedragen te bepalen voor bedrijfsgebouwen, bedrijfsinventaris en bouwkundige voorzieningen. En wie het nog eenvoudiger wil, kan DWB nu uitbesteden aan HDS.

Met de Digitale Waardemeter Bedrijven (DWB) 3.0 kunnen tussenpersonen aan de hand van maximaal 10 simpele vragen eigenhandig tot betrouwbare waardebepalingen komen. Niet alleen van gebouwen, maar ook van huurdersbelangen en inventarissen. Deze combinatie geeft tussenpersonen de mogelijkheid om hun klanten op een eenvoudige manier een totaalproduct te bieden. De meeste verzekeraars stellen deze tool via HDS beschikbaar en geven een garantie tegen onderverzekering op de met DWB bepaalde waarden.

Naast het feit dat versie 3.0 nog gemakkelijker is in het gebruik, bevat het tevens een nieuwe service: assurantietussenpersonen kunnen het invullen van DWB nu uitbesteden aan HDS. Hiermee komt HDS tegemoet aan een veel gehoorde wens van tussenpersonen. Door de lage kosten van deze extra service biedt HDS het intermediair een goed alternatief om op zeer efficiënte wijze verzekerde bedragen te laten bepalen.

HDS ontwikkelde DWB in 2000 in samenwerking met diverse verzekeraars. Sindsdien is DWB uitgegroeid tot een applicatie die zich ruimschoots bewezen heeft: niet voor niets is DWB een door verzekeraars erkende tool. Ditzelfde geldt overigens voor het totale waardebepalingsproduct dat marktleider HDS biedt: digitale waardebepaling voor de onderkant van de markt, fotografische waardebepaling voor het middensegment en fysieke waardebepaling voor het hogere segment. Hiermee is het intermediair én zijn klant verzekerd van het juiste product.

Verhuizing kantoor Zwolle

Op 25 juni is ons kantoor in Zwolle verhuisd naar Deventer. U vindt ons op het volgende adres:
Keulenstraat 10 G
7418 ET Deventer
Tel: 0570 - 688 388

Verhuizing kantoor Weert

Op 1 mei is ons kantoor in Weert verhuisd naar Eindhoven. U vindt ons op het volgende adres:
Croy 7 C
5653 LC Eindhoven
Tel: 040 - 251 00 86

Nieuwe huisstijl

HDS kijkt vooruit, HDS ontwikkelt. Aan dit innovatieve karakter van HDS is nu een huisstijl verbonden die past bij onze toekomstgerichte blik. Hetzelfde niveau van kennis en service, met een nieuwe uitstraling!

Nieuwe e-mailadressen

 

Tegelijk met onze nieuwe huisstijl, zijn ook onze e-mailadressen aangepast. Per 1 mei luiden die: voornaam.achternaam@hds-taxaties.nl